تحقیقات بازار
تحقیقات بازار به مطالعه و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط با بازار و مشتریان میپردازد. این فرایند شامل جمعآوری دادهها، تحلیل آنها و استفاده از آنها برای ارائه برنامهها و استراتژیهای بازاریابی است. هدف اصلی تحقیقات بازار، به دست آوردن اطلاعاتی است که به تصمیمگیریهای صحیح و موفق در زمینه بازاریابی و فروش کمک کند. زمینههای تحقیقات بازار:
- شناخت مشتری: رضایت سنجی، میزان وفاداری مشتریان، اطلاعات تکمیلی مشتریان و نظایر آن
- تحلیل بازار: شامل مطالعه و تحلیل عوامل مختلفی مانند اندازه بازار، رشد بازار، عرضه و تقاضا، رقبا، مشتریان هدف و روندهای بازار است.
- مطالعه رفتار مشتریان: شامل تحلیل عوامل مؤثر بر تصمیمات خرید مشتریان، نیازها و تمایلات آنها، رفتار خرید و رضایت مشتریان است.
- تحلیل رقبا: شامل مطالعه رقبا در بازار، تحلیل استراتژیهای رقبا، نقاط قوت و ضعف آنها و تهدیدهایی که از طرف رقبا برای کسب و کار وجود دارد.
- تحلیل محصول: شامل بررسی و ارزیابی محصولات موجود در بازار، نیازهای مشتریان، ویژگیها و مزایای محصولات، نقاط قوت و ضعف آنها و راههای بهبود آنها است.
- تحقیقات بازار جدید: شامل مطالعه و تحلیل بازارهای جدید، روندهای نوظهور، فرصتها و تهدیدهایی که در بازارهای جدید وجود دارد.
- تحقیقات تبلیغاتی: شامل ارزیابی و تجزیه و تحلیل اثربخشی روشهای تبلیغاتی، شناخت مشتریان هدف، استراتژیهای تبلیغاتی و ارزیابی نتایج تبلیغات است.
- تحقیقات بازار بینالمللی: شامل مطالعه بازارهای خارجی، تحلیل رقبا و فرصتهای بازاریابی در بازارهای بینالمللی است.
- تحقیقات اجتماعی: شامل تحلیل عوامل اجتماعی و فرهنگی که بر بازار و مشتریان تأثیر میگذارند، مطالعه نیازها و تمایلات اجتماعی و رفتار مصرفکنندگان است.
مدیریت منابع انسانی
شما میتوانید با استفاده از سامانه پُرسا به بررسی و ارزیابی عملکرد پرسنل خود، از زبان اربابرجوع و مشتریان بپردازید. همچنین بهعنوان مدیر منابع انسانی میتوانید بهصورت هوشمندانهتری عملکرد پرسنل خود را ارزیابی کنید. شما میتوانید با طراحی پرسشنامههای مختلف رضایت یا عدم رضایت مشتریان از عملکرد پرسنل را بررسی کنید.
- ارزیابی رضایت کارکنان
- پرسشنامه الکترونیکی استخدام
- ارزیابی 360 درجه
- نظرسنجی ENPS
- تعالی سازمانی EFQM
پردازش دادههای کمی و کیفی
شما میتوانید برای تحلیل حرفهای و تخصصی دادههای خود از متخصصان پُرسا کمک بگیرید.
- تجزیه و تحلیل دادههای کمی با نرمافزارهای آماری
- پردازش دادههای کیفی با نرمافزارهای کیفی
- ورود اطلاعات به نرمافزار
ارائه خدمات مشاوره تخصصی
متخصصان پُرسا آمادگی دارند تا انواع خدمات مشاوره تخصصی را به شما ارائه دهند. از جمله در زمینههای:
- چگونگی طراحی پرسشنامه
- مدیریت گردآوری دادهها
- پردازش دادهها