اموزشی

این پرسشنامه جهت تکمیل یک پژوهش دانشگاهی درجه ی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نور کرمانشاه طراحی شده است. خواشمند است معلمان گرامی سوالات را با نهایت دقت بررسی و سپس پاسخ دهند، سپاس

1
جنسیت 
 
مرد 
زن 
2
سابقه 
 
۵ تا ۱۰ سال 
۱۰ تا ۱۵ 
۱۵۰ تا ۲۰ 
۲۰ به بالا 
3
تاهل 
 
مجرد 
متاهل 
4
سن 
 
23 تا 30 
31 تا 35 
36 تا 40 
50 به بالا 
5
ما در جلسات گروهی یا کلاسی اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم و یادگیری را تقویت می‌کنیم. 
 
همیشه 
اغلب 
برخی اوقات 
به ندرت 
هرگز 
6
ما بر اساس نحوه سازماندهی مدرسه و کلاس‌ها، برنامه‌ریزی کرده و عمل می‌کنیم تا فرآیند یادگیری به بهترین نحو پیش رود. 
 
همیشه 
اغلب 
گاهی اوقات 
به ندرت 
هرگز 
7
ما به عنوان یک گروه دانش‌آموزی یا تیم مدرسه‌ای گرد هم می‌آییم تا چالش‌های درسی و مشکلات آموزشی را حل کنیم. 
 
همیشه 
اغلب 
گاهی اوقات 
به ندرت 
هرگز 
8
ما در سمینارهای آموزشی و کارگاه‌های مدرسه شرکت می‌کنیم، کتاب‌ها و مقالات علمی را مطالعه می‌کنیم، یا از معلمان و متخصصان راهنمایی می‌گیریم 
 
همیشه 
اغلب 
گاهی اوقات 
به ندرت 
هرگز 
9
ما تشویق می‌شویم از خلاقیت و ابتکار خود در پروژه‌های مدرسه‌ای و فعالیت‌های گروهی استفاده کنیم. 
 
همیشه 
اغلب 
گاهی اوقات 
به ندرت 
هرگز 
10
ما در دوره‌های آموزشی مدرسه شرکت می‌کنیم و در حین یادگیری، مهارت‌های جدیدی کسب می‌کنیم که به ما در حل مسائل کمک می‌کند. 
 
همیشه 
اغلب 
گاهی اوقات 
به ندرت 
هرگز 
11
ما به بررسی می‌پردازیم که چگونه در گذشته مشکلات درسی و چالش‌های آموزشی را حل کرده‌ایم، چه موفقیت‌ها و چه شکست‌هایمان، تا از آنها درس بگیریم 
 
همیشه 
اغلب 
گاهی اوقات 
به ندرت 
هرگز 
12
به چه ميزان مي توانيد از پس دانش آموزان به شدت مساله دار برآييد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
13
تا چه حد مي توانيد به دانش آموزان خود كمك كنيد به طور انتقادي بينديشند؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
14
چقدر در خود توان كنترل رفتارهاي مخرب را در كلاس درس مي بينيد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
15
تا چه حد مي توانيد دانش آموزان كم علاقه به تحصيل را علاقه مند سازيد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
16
توان شما در ايجاد انتظارهايي شفاف درباره ي رفتار دانش آموزان در چه حد است؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
خیلی کم 
کم 
17
به چه ميزان مي توانيد دانش آموزان را واداريد تا باور كنند مي توانند در امورات تحصيلي خوب عمل كنند؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
18
تا چه حد مي توانيد فهم شاگردانتان را از آنچه آموزش داده ايد، اندازه بگيريد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
19
توان شما در ايجاد بستري مناسب براي انجام آسان و راحت فعاليت هاي كلاسي چقدر است؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
20
چقدر مي توانيد به دانش آموزان خود كمك كنيد براي يادگيري ارزش قايل شوند؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
21
تا چه حد مي توانيد فهم شاگردانتان را از آنچه آموزش داده ايد، اندازه بگيريد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
22
توان شما در طراحي سوال هاي مناسب براي آزمون دانش آموزان خود چقدر است؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
23
تا چه حد مي توانيد خلاقيت دانش آموزان خود را پرورش دهيد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
24
توان شما در وادار كردن دانش آموزان به پيروي از قواعد كلاسي به چه ميزان است؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
25
تا چه حد مي توانيد فهم يك دانش آموز شكست خورده در يادگيري يك مطلب را بهبود بخشيد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
26
توان شما در آرام كردن يك دانش آموز شلوغ يا بي انضباط به چه ميزان است؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
27
تا چه حد مي توانيد يك نظام مديريتي كلاسي براي كنترل گروه هاي مختلف دانش آموزان را ايجاد كنيد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
28
توان شما در انطباق آموزش خود با سطح توانايي فردي دانش آموزان به چه ميزان است؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
29
چقدر مي توانيد از روش هاي محتلف ارزشيابي در كلاس استفاده كنيد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
30
توان شما در جلوگيري از بر هم خوردن كلاس به وسيله ي تعدادي از دانش آموزان بي انضباط چقدر است؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
31
تا چه حد مي توانيد هنگام سردرگمي دانش آموزان، توضيح يا مثال ديگري را ارايه دهيد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
32
توان شما در برخورد با دانش آموزان بي خيال و بي اعتنا چقدر است؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
33
چقدر مي توانيد خانواده ها را در كمك به فرزندانشان جهت انجام امور تحصيلي ياري دهيد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
34
توان شما در اجراي روش هاي مختلف تدريس به چه ميزان است؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
35
تا چه حد مي توانيد چالش هاي مناسب را براي دانش آموزان تيزهوش و توانمند ايجاد كنيد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
36
شما دانش خود را با همکاران به اشتراک میگذارید زیرا از طرف سازمان مدیران و همکاران مورد شناخت و قدردانی قرار می گیرید. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
37
شما دانش خود را با همکاران به اشتراک میگذارید زیرا انتظار دارید در قبال آن پاداش دریافت کنید. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
خیلی کم 
کم 
38
شما دانش خود را با همکاران به اشتراک میگذارید زیرا نیازهای تعالی و کمال خود را ارضاء می کنید. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
39
شما دانش خود را با همکاران به اشتراک میگذارید زیرا از اهداف و برنامه های استراتژیک سازمان و مدیریت حمایت می کنید. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
40
شما دانش خود را با همکاران به اشتراک میگذارید زیرا به دنبال ارتقای مسیر شغلی خود هستید 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
41
شما چقدر فرصت پیدا میکنید در دوره های آموزشی و کارگاههای مرتبط شغلی حضور پیدا کنید؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
42
شما چقدر فرصت پیدا میکنید دانش و مهارت های خود را با دیگر همکاران تسهیم می کنید؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
43
شما چقدر فرصت پیدا میکنید در موقعیت ها و گردهمایی های غیر رسمی که دانش آموزان در آن سهیم می شوند حضور پیدا می کنید؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
44
به نظر شما تسهیم دانش در موفقیت سازمان چقدر نقش دارد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
45
به نظر شما تسهیم دانش در رقابتی بودن سازمان چقدر نقش دارد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
46
به نظر شما تسهیم دانش در نوآوری بودن سازمان چقدر نقش دارد؟ 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
47
به نظر شما افراد تا چه اندازه به دلیل اعتمادی که در سازمان شکل گرفته، خود را در سازمان تسهیم می کند. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
48
به نظر شما افراد تا چه اندازه به این دلیل که همکاران نیز همین کار را انجام خواهند داد، خود را در سازمان تسهیم می کند. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
49
به نظر شما افراد تا چه اندازه به این دلیل که مدیریت برای تسهیم دانش ارزش زیادی قائل است، خود را در سازمان تسهیم می کند. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
50
به نظر شما افراد تا چه اندازه به این دلیل که فرهنگ سازمانی تسهیل کننده یک محیط یادگیری است، خود را در سازمان تسهیم می کند. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
51
به نظر شما افراد تا چه اندازه به این دلیل که افرادی که دانش خود را تسهیم میکنند به عنوان فردی متخصص مورد احترام قرار میگیرند، خود را در سازمان تسهیم می کند. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
52
به نظر شما افراد تا چه اندازه به این دلیل که تسهیم دانش به ارزیابی مثبت از عملکرد کمک میکند، خود را در سازمان تسهیم می کند. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
تا حدودی 
کم 
خیلی کم 
53
به دلیل همکاری با مافوقم، احساس غرور و افتخار می کنم. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
54
مافوقم به سبب مصلحت سازمان از علایق خود چشم می پوشد. 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
55
مافوقم طوری رفتار میکند که احترام من را به خود جلب میکند 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
56
مافوقم حسی از قدرت و اعتماد به نفس از خود بروز میدهد 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
57
مافوقم درباره ی مهم ترین باورها و ارزش های خود صحبت میکند 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
58
مافوقم بر اهمیت داشتن درک قوی از هدف تاکیید دارد 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
59
مافوقم پیامدهای معنوی و اخلاقی تصمیمات را مورد توجه قرار میدهد 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
60
مافوقم بر اهمیت داشتن درکی مشترک از ماموریت سازمان تاکیید میورزد 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
61
مافوقم به طور خوش بینانه از اینده صحبت میکند 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
62
مافوقم درباره ی کارهایی که باید انجام شود با جدیت و شوق صحبت میکند 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
63
مافوقم چشم انداز خوش ایندی را از اینده سازمان برای ما ترسیم میکند 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
64
مافوقم به ما اطمینان میدهد که اهداف دست یافتنی هستند 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
65
مافوقم با زیر سوال بردن رویه های جاری مناسب بودن آنها را دوباره بررسی میکند 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
66
مافوقم در هنگام حل مشکلات دیدگاه ها و جوانب مختلف را مد نظر قرار میدهد 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
67
مافوقم به من اجازه میدهد تا مشکلات را از زوایای مختلف بررسی کنم 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
68
مافوقم دیدگاه های جدیدی را برای چگونگی انجام امور پیشنهاد میدهد 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
69
مافوقم برای آموزش و تعلیم من وقت صرف میکند 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
70
مافوقم برخوردش با من صمیمی و شخصی است نه صرفا یک همکار 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
71
مافوقم مرا به عنوان کسی که دارای نیاز ها توانایی ها و آرزوهای متفاوت از دیگران است را میپذیرد 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
72
مافوقم به من کمک میکند تا توانایی هایم را توسعه دهم 
 
خیلی زیاد 
زیاد 
نه کم نه زیاد 
کم 
خیلی کم 
1